fredag 12 februari 2010

Jag säger ju det. Fredagar är bara dumma

Jag har aldrig gillat fredagar. I min värld händer det alltid något dåligt på fredagar, precis som att allt skiter sig för Arthur Dent på torsdagar. Men den här veckan har varit en fredag hela veckan. Inte en enda badmintonträning på 7 dagar. Det är ett under att jag sitter här och skriver nu. Jag vet inte vad som får mig att hålla mig vid liv. Men något måste det vara.

Jaja, som ni förstår är även dagens träning inställd på grund av den förbannade snön. Detta fick jag reda på av tränare Bengt när jag ringde och frågade honom. Men för säkerhets skull ringde jag också till Uddevalla Kommun för att fråga där med. Jag blev kopplad till någon som skulle ha koll på detta, och koll hade hon - det kan ingen säga något annat om. Hon hade både koll på hur det låg till med hallarna och att Uddevalla Kommuns hemsida är MYCKET bra att titta på om man undrar något och att där skriver de alltid hur det är och när en hall öppnar. Detta fick jag utrett för mig ungefär fyra gånger på de två minuterna och tio sekunderna som jag var i kontakt med denna röst.

Jag tycker inte om när någon vuxen ska förklara något för en som om man var dum i huvet.

Då är det t.o.m. bättre när det ringer folk och vill prata med mig om min pension. Då är de åtminstone trevliga.

Titta en bäver.

3 kommentarer:

  1. Säljer miss d'Uggelhult vantar alltså? :O

    SvaraRadera
  2. Det gör hon! De är smsvantar (om man inte önskar ickesmsvantar, men smsvantar är 20 ggr coolare). Alltså vanliga tumvantar fast med hål vid tummen så man kan sticka ut tummarna och smsa enkelt. Det är faktist väldigt väldigt praktiskt. På riktigt. 100% ull, 100% hemstickat! 120 kr/paret

    SvaraRadera
  3. Jag behöver nya som du kanske vet.......... Låt oss köpslå!

    SvaraRadera