onsdag 17 februari 2010

Äh

De Olympiska spelen är igång och Anna har fått en försmak av mitt idrottstjat återigen. Men det är ju så roligt! Särskilt när vi har fått två guld! Fast idag var det la lite sådär va. Emil Jönsson som var favorit och banan var perfekt för honom och i bästa form och fina resultat i bagaget blev utslagen i semin. Anna Olsson fick återigen en fjärdeplats i stora mästerskap. Och inte minst: Anja Pärsson. Vilken vurp! Usch stackarn. Ingen kontroll i sista backen och så låg hon där efter en krasch och en fasthakning i en av portarna. En lite annorlunda säl blev det.

Men jag undrar lite vad OSarrangörerna sysslar med. Ett dödsfall i rodel p.g.a. farlig bana, ett antal funktionärsmissar i gårdagens skidskyttetävling (VAFASEN?! Släppa iväg någon 14 sekunder för sent och någon 33 sekunder för tidigt...), farliga störtloppsbackar och en av sprintåkarna som ramlade i en isig backe på uppvärmningen och gled nerför ett två meter högt stup med granar och stenar och grejer i brist på staket.

Men gårdagens guld av Björn Ferry var... sagolikt. Jag förstod ingenting! Så o-svenskt, som jag sa till David i ett av mina 20 VADÄRDETSOMHÄNDERsms.

Hej, prov imorn, måste sova godnatt

1 kommentar:

  1. Hej Mini! Jag lyckades sätta på bara sekunderna innan Anjas vurp så jag fattade knappt vad som hände. Riktigt läskigt såg det ut. Spana in här vad som händer i Skåne: http://sydsvenskan.se/omkretsen/trelleborg/article630134/Nattuggla-tvingas-visa-sig-i-dagsljus.html En kompis har sett dem i Malmö också. Snart kanske de kommer hem till Uggelhult. Bara du lockar med tillräckligt många möss och småfåglar så :-) Lycka till med provet! Kram!

    SvaraRadera