tisdag 2 mars 2010

Vantar

Igår var en stor dag. Det var då de svarta tumvantarna blev Orustvantar. Från början var de såklart Uggelhultiska. Men tomrummet efter dem fylldes med en del svenska riksdaler. Min mobilvantkollektion är på g! Vi får se hur detta kommer gå.

Igår kväll var ingen rolig kväll, trots förmiddagens fullträff i vantförsäljning. Nej, kvällen tillbringades med att göra läxor. Grupparbete. I min ensamhet. Men jag får skylle mig själv när jag åtar mig uppgifter HOOOSTförattjagintelitarpåvissagruppmedlemmarhoooooooost. Men Anna hjälpte mig en del via Internätet. Det var bra. Föresten var jag redan sur innan, så det var inget roligt.

När jag gör uppgifter hemma som ska vara inne några timmar senare och det är ganska bråttom att få de klara, finns det ett återkommande mönster. Det börjar med att jag tar fram allt material. 10 minuter senare går jag och hämtar något att äta. 30 minuter efter det sitter jag och stirrar på datorskärmen eller boken i fem minuter utan att göra något. Hjärnsläpp nr. 1.

Efter några timmar har detta upprepats ca 3 gånger, och vid det laget är antagligen klockan ca 23.15. Det är då mamma kommer in på rummet och frågar vad jag sysslar med. Eller, först säger hon "ska det där vara inne imorgon", "varför börjar du inte tidigare, så här är det alltid" och "nu måste du sova!". Öhj. Jag gör la som jag vill eller. Har jag inte börjat innan är det inget att göra åt. Då är det som det är. Föresten går skolarbeten före sömn.

Eller nåt. Fast just nu är jag ganska trött. Anna och Anders sitter bredvid och Anders beter sig mystiskt som vanligt. NU börjar vår roliga lektion igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar